Na to rzekł Adam: kobieta, którą mi dałeś, aby była ze mną, dała mi z tego drzewa i jadłem

Na to rzekł Adam: kobieta, którą mi dałeś, aby była ze mną, dała mi z tego drzewa i jadłem.
1. Księga Mojżeszowa 3,12

Który człowiek przyzna szczerze, że zgrzeszył? Nawet wtedy, kiedy zostanie złapany na gorącym uczynku, próbuje zrzucić winę na innego. Taką próbę ucieczki przed winą i odpowiedzialnością zastosował już praojciec nasz Adam, jak nam mówi powyższy wiersz z Biblii. Tak czyni i dzisiaj wielu ludzi.
Pewien leśniczy opowiedział krótką historyjkę: Spotkał w lesie człowieka ze strzelbą i psem. Kiedy go zapytał, co robi w tej okolicy z takim wyposażeniem, ten odrzekł niewinnie, że szuka grzybów. Przy oględzinach zawartości torby, którą miał na plecach, okazało się, że znajduje się w niej coś miękkiego. "Co to jest?" zapytał leśniczy. – "Ach, to tylko królik". "Jak na królika, to jego uszy są za długie’ – zauważył leśniczy. "No tak, to jest taki mały zajączek" – brzmiała odpowiedź speszonego kłusownika. Jednak po wyjęciu mały zajączek okazał się dorosłym, tłustym zającem. Ale i na to ów kłusownik miał usprawiedliwienie. Zająca tego znalazł podczas zbierania grzybów, gdyż przyszedł tu jedynie z takim zamiarem.
Taki jest człowiek w swojej naturze od chwili upadku w grzech. Gdy dowiedzie mu się grzechu, jest obrażony i dotknięty. "Grzech? Czyniłem przecież to, co jest dozwolone i mam do tego prawo. Wszyscy inni postępują podobnie" – tak brzmi standardowa odpowiedź. Jeśli zostanie przyciśnięty do muru – wtedy przyznaje się zwykle z trudem, ale stara się przy tym pomniejszyć winę i odpowiada: "Tak, to nie jest zupełnie w porządku, ale to jest przecież tylko taki mały zajączek".
Przyjacielu, Twoje winy powinieneś wyznać Bogu, bo bez wyznania nie ma odpuszczenia. Zgrzeszyłeś wobec Niego, więc wyzn aj w skrusze serca i z wiarą, że Pan Jezus Chrystus poniósł karę za Twoje grzechy na krzyżu Golgoty i że Jego krew oczyszcza od wszelkiego grzechu.

(C) Copyright "Dobry Zasiew" 2011

Na to rzekł Adam: kobieta, którą mi dałeś, aby była ze mną, dała mi z tego drzewa i jadłem

Zapraszamy na witrynę http://chrzescijanin.strefa.pl/

Na to rzekł Adam: kobieta, którą mi dałeś, aby była ze mną, dała mi z tego drzewa i jadłem

Skomentuj

