Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie

Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie.
Ewangelia Jana 14,6

Gdy niedawno spotkałem kolegę z pracy, z którym wcześniej często rozmawiałem o jego zbawieniu, powiedział do mnie: "Wiesz, mam nadzieję, że po śmierci pójdę do nieba – mam szansę na to". "Na czym opierasz tę nadzieję?" – zapytałem. Odpowiedział jednym tchem: "Nie sprawiam nikomu przykrości, nie kłamię, prowadzę moralne życie, kocham żonę i dzieci i chodzę tak często, jak mogę, do kościoła. Zdarza się, że od czasu do czasu trochę wypiję, ale nie widzę w tym nic złego".
"Czy to wszystko?" – zapytałem, prowokując go nieco do głębszej refleksji. "A czy to nie wystarczy?" – zdumiał się kolega. "A do jakiego nieba chcesz pójść?" – "Myślę, że istnieje tylko jedno niebo, tam, gdzie jest Bóg".
No właśnie. Je dno niebo. Wyjaśniałem więc dalej: "Masz rację, jest tylko jedno niebo i to jest Boże niebo. Ale czy jesteś pewien, że pójdziesz do tego nieba, gdzie jest Bóg? Masz swoje własne wyobrażenie drogi, jaką można się tam dostać.
Idziesz więc własną drogą, która nie prowadzi do nieba Bożego. Prorok Izajasz mówi: "Wszyscy jak owce zbłądziliśmy, każdy z nas na własną drogę zboczył" (Izaj. 53,6). Do tych "wszystkich" należysz również i Ty. Własna droga nie wiedzie do nieba i dlatego musisz ją opuścić. Nie uświadamiasz nawet sobie, jak wysoce niebezpieczne jest kroczenie tą własną drogą i jak druzgocącym rozczarowaniem zawsze się ona kończy. Istnieje bowiem tylko jedna droga, która prowadzi do Boga i jest nią Jezus Chrystus, Syn Boży. Bez Niego nikt nie może przyjść do Boga, do nieba. Pan Jezus powiedział: "Ja jestem drzwiami; jeśli kto przeze mnie wejdzie, zbawiony będzie" (Jana 10,9). Przyjmij Go jako swego Zbaw iciela, wtedy znajdziesz się na pewnej i bezpiecznej drodze do nieba, do wiecznej chwały Bożej".

(C) Copyright "Dobry Zasiew" 2011

Zapraszamy na witrynę http://chrzescijanin.strefa.pl/

Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie.

Skomentuj

