Zaiste, ustawy twoje są rozkoszą moją, doradcami moimi

Zaiste, ustawy twoje są rozkoszą moją, doradcami moimi.
Psalm 119,24

Znany nieżyjący już ewangelista A. Monod rozmawiał kiedyś z kobietą, której niewierzący mąż w obecności swoich dzieci naśmiewał się częstokroć ze spraw Bożych. Monod zapytał tę kobietę, jak zdołała zachować swe dzieci od złego wpływu ich ojca i była w stanie wychować je w wierze ku chwale Bożej. Wtedy odpowiedziała:
"Nigdy nie przeciwstawiałam mojego autorytetu autorytetowi ich ojca. Od najmłodszych lat nasze dzieci widziały Biblię leżącą na stole. Ta święta Księga służyła nam ku wszelkiemu pouczaniu i z niej czerpałam wszystkie wskazówki, które przekazywałam dzieciom. Ja milczałam i pozwalałam, aby Bóg do nich przemawiał.
Jeśli o coś pytały lub popełniły jakiś błąd, albo kiedy uczyniły coś dobrego – otwierałam Biblię , a ona im odpowiadała, strofowała lub zachęcała. W ten sposób wyrosły w bojaźni Bożej. Bóg zaś ochraniał ich delikatne dziecięce dusze, mimo złego wpływu zachował je i przywiódł do zbawienia".
Życie tej chrześcijanki było bezsprzecznie prawdziwym listem Chrystusowym, w którym można było czytać każdego dnia Słowo Boże, a także w życiu jej dzieci.
W jakiej mierze MY osobiście poddajemy się Słowu Bożemu, w takiej też jesteśmy światłem i świadectwem dla otaczających nas ludzi. Przede wszystkim ma to dalekosiężne znaczenie dla naszych własnych dzieci. Jeżeli szczerze pragniemy ich zbawienia, pouczenie tej bogobojnej matki będzie dla nas szczególnie wartościową wskazówką na dzisiejszy trudny czas.

(C) Copyright "Dobry Zasiew" 2011

Zapraszamy na witrynę http://chrzescijanin.strefa.pl/

Zaiste, ustawy twoje są rozkoszą moją, doradcami moimi

Skomentuj

