zbawienna była dla mnie gorycz, lecz Ty zachowałeś duszę moją od dołu zagłady, gdyż poza siebie rzuciłeś wszystkie moje grzechy

Zaprawdę, zbawienna była dla mnie gorycz, lecz Ty zachowałeś duszę moją od dołu zagłady, gdyż poza siebie rzuciłeś wszystkie moje grzechy.
Księga Izajasza 38,17

Pewnego dnia król Hiskiasz poważnie zachorował (2. Księga Królewska 20). Zdawał sobie sprawę, że grozi mu śmierć. Ogarnęła go rozpacz. W takich chwilach nagle zmieniają się wszystkie dotychczasowe kryteria oceny: co wydawało się konieczne i absolutnie nieodzowne, staje się naraz nieważne, a inne sprawy wysuwają się na pierwszy plan. Sytuacja ta znana jest dobrze ludziom wszystkich czasów – może niejeden z naszych czytelników zna uczucie potężnego ciosu: "i mnie to dosięgło!"
Hiskiasz wiedział, do kogo może się zwrócić. Modlił się do Boga i płakał: "Moje oczy zmęczone, zwrócone ku górze: Panie! Mękę cierpię, ujmij się za mną!" (Izaj. 38,14). I wydar zyło się coś nieoczekiwanego. Bóg "dał mu cudowny znak" (2. Kron. 32,24) i dodał do jego życia dodatkowe 15 lat. Hiskiasz przeżył bliskie spotkanie z Bogiem. Żyć 15 lat dłużej stanowiło jego ziemski zysk, ale poznać przebaczającą łaskę Boga – to zysk na wieczność!
I rzeczywiście, większość ludzi nie zastanawia się nad potrzebą posiadania przed Bogiem swego rzecznika i pośrednika, dopóki nie dotknie ich jakiś poważny cios. "… jeden jest pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek Chrystus Jezus, który siebie samego złożył jako okup za wszystkich …" (1. Tym. 2,5-6). Okup został już zapłacony za każdego, który przychodzi, by przyjąć tego Bożego Pośrednika. Na krzyżu Golgoty przebłagał On Boga, oddalając Jego gniew, aby "każdy, kto w niego wierzy, dostąpił odpuszczenia grzechów przez imię jego" (Dzieje Apostolskie 10,43). Jeśli więc cios i cierpienie doprowadzają człowieka do opamiętania, a zbawienie staje si ę jego udziałem, to związany z nimi cel Boży zostaje osiągnięty.

(C) Copyright "Dobry Zasiew" 2011

zbawienna była dla mnie gorycz, lecz Ty zachowałeś duszę moją od dołu zagłady, gdyż poza siebie rzuciłeś wszystkie moje grzechy

Zapraszamy na witrynę http://chrzescijanin.strefa.pl/

zbawienna była dla mnie gorycz, lecz Ty zachowałeś duszę moją od dołu zagłady, gdyż poza siebie rzuciłeś wszystkie moje grzechy

Skomentuj

